سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

دیدار دانشجویان نمونه و برگزیده دانشگاهها و نمایندگان تشکلها

سلام، یک کم دیر آپ شد ولی حالا بریم سر اصل مطلب. عنوان اصلی این است:

دیدار دانشجویان نمونه و برگزیده دانشگاهها و نمایندگان تشکلهای مختلف دانشجویی و دانشگاهی(1385/07/25)

 album

دانشجویان نمونه و برگزیده دانشگاهها و نمایندگان تشکلهای مختلف سیاسی – فرهنگی و صنفی دانشجویی و دانشگاهی عصر امروز در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدگاههای خود را درباره مسائل مختلف دانشگاهی – علمی – اجتماعی – سیاسی و فرهنگی با حضرت آیت الله خامنه ای در میان گذاشتند.

در ابتدای این دیدار آقایان و خانمها

- مجتبی ابراهیمی، از جامعه اسلامی دانشجویان

- آرش خجسته، دانشجوی نمونه علوم پزشکی و برگزیده جشنواره رازی

- محمد صداقت، از بسیج دانشجویی

- سمیرا یادگاری، دانشجوی نمونه وزارت بهداشت و برگزیده جشنواره مبتکران بسیجی

- قاسم فریدیان از اتحادیه انجمنهای اسلامی مستقل دانشگاههای سراسر کشور

- ساسان زارع، نماینده اردوهای دانشجویی

- ایمان موسوی از اتحادیه دانشجویان دانشگاههای آزاد سراسر کشور

- زهرا ابراهیمی، دانشجوی نمونه شاهد

- ملا داودی، از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور (تحکیم وحدت)

- محمد رضا حسنی آهنگر، دانشجویی نمونه وزارت علوم و محقق برگزیده

- جلیلی نژاد – از جنبش عدالتخواه دانشجویی

- سوده غفوری فرد – حافظ کل قرآن و نفر اول مسابقات تفسیر دانشجویی

و مهدی اسلامی – مبتکر و نفر اول پژوهشهای کاربردی خوارزمی دیدگاههای خود را درباره مسائل مختلف بیان کردند.

مهمترین نکات و مسائلی که دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب مطرح کردند به این شرح است:

- لزوم ایجاد فضای مناسب در دانشگاهها برای نظریه پردازی و نقد علمی

- زمینه سازی برای گفتگوی انتقادی در فضای عمومی جامعه با حضور تشکلهایی که بدنبال سیاسی کاری و قدرت طلبی نباشند

- ضرورت توجه بیشتر دولت به نظریه پردازی، تعامل با نخبگان و پرهیز از آزمون و خطا در امور اجرایی

- توکل بر پروردگار و تکیه بر هوش و اعتماد به نفس ایرانی برای شتاب بخشیدن به روند پیشرفت علمی کشور

- لزوم تحرک بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدوین استراتژی بلندمدت برای مسائل فرهنگی و آموزشی دانشگاهها

- استفاده از دیدگاهها و افکار دانشجویان در اداره دانشگاهها و روند حل مسائل دانشجویی

- انتقاد از عملکرد قوای سه گانه در مبارزه با مفاسد اقتصادی

- لزوم اقدام جدی قوای سه گانه برای اجرای صحیح سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی

- ضرورت هوشیاری و وحدت کامل مسئولان و پرهیز از هرگونه برخورد تخریبی و بداخلاقی های سیاسی

- ایجاد ساز و کار مناسب برای ارتباط تشکلهای دانشجویی با دانشگاههای جهان اسلام

- توجه بیشتر به مشکلات و نیازهای نخبگان جوان

- تقویت فعالیتهای داوطلبانه دانشجویی در مناطق محروم

- اهتمام جدی مسئولان به تهیه نقشه جامع علمی کشور

- تمرکز زدایی در مدیریت اجرایی و کاهش دخالتهای دولت در امور اقتصادی و اجتماعی

- لزوم پرهیز احزاب از دخالت در فضای دانشگاهی و تشکلهای دانشجویی

- ضرورت دوری دانشگاهها از رکود سیاسی و فعالتر شدن گروههای دانشجویی

- انتقاد از روزمره گی به جای کلان نگری در دانشگاهها

- حمایت از حرکتهای خودجوش علمی در محیطهای دانشگاهی

- پرهیز از مدیریتهای بخشی نگر، و برنامه ریزی و حرکت در چارچوب اهداف کلان کشور

- ایجاد فضای کارآفرینی در دانشگاهها و پرهیز از مدرک گرایی

- آسیب شناسی و علت یابی فعالیت مقطعی تشکلهای دانشجویی و نداشتن تحرک مستمر

- لزوم افزایش ظرفیت انتقادپذیری مسئولان و گسترش تعامل مستقیم آنان با مردم به ویژه قشرهای دانشگاهی

- برنامه ریزی و بسیج امکانات مادی و نظری برای تقویت تولید علم

- ارائه تسهیلات برای حضور دانشجویان در کنفرانسها و مجامع خارج از کشور

و لزوم تطبیق سیاستها و اهداف همه سازمانها و مراکز علمی دانشگاهی با سند چشم انداز 20 ساله

پس از سخنان 13 نفر از نخبگان دانشجویی و نمایندگان تشکلهای دانشجویی رهبر معظم انقلاب با ابراز خرسندی از دیدار با جوانان دانشجویی که پاکی و طهارت روحی و طراوت جوانی در چهره ها و افکار آنان موج می زند افزودند: نگاه نو و پرطراوت به مسائل و پدیده ها – افکار و ایده های نو – نگاه و توقعات آرمانی و زبان انتقادی برخاسته از این توقعات، ویژگیهای بارزی است که جلسه با جوانان به خصوص دانشجویان را جذاب و دلپذیر می سازد.

حضرت آیت الله خامنه ای حفظ این ویژگیها را زمینه ساز نقش آفرینی جوانان دانشجو در پیشرفت کشور و تحقق آرمانهای انقلاب برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر جوانان دانشجو به وضع موجود قانع نباشند و دائم در فکر حرکت به جلو و مطالبه آرمانهای انقلاب باشند، کشور نیز در مسیر صحیح به پیش خواهد رفت.

رهبر معظم انقلاب پیدا کردن «قدرت فهم و تحلیل مسائل مهم و جریانهای اصلی کشور» را نیاز مبرم و همیشگی محیطها و تشکلهای دانشجویی دانستند و افزودند: سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاههاست و تشکلهای دانشجویی باید در این جهت، برنامه ریزی و تلاش کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای عمق بخشیدن به معرفت دینی دانشجویان را از دیگر مسائل بسیار مهم و ضروری محیطهای دانشگاهی دانستند و افزودند: ابراز عاطفه به دین و گرایش به مظاهر دینی کافی نیست بلکه جوانان عزیز دانشجو باید در معارف دینی عمیق شوند و ایمان و معرفت خود را پشتوانه ای برای برنامه ریزی و حرکت و فعالیت قرار دهند.

ایشان معرفت دینی را جزو بافت اصلی نظام اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی، براساس تفکر و معرفت دینی، به موازات تلاش برای حل مشکلات مادی، احیاء معنویت یعنی عنصر گمشده زندگی بشر را جزو اهداف خود قرار داده و به همین دلیل با معارضه قدرتمندان و ستمگران جهانی روبرو شده است اما با وجود همه مخالفتها، به یاری پروردگار در مسیر تحقق این هدف گام برمی دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای علاقه مندی نسل سوم و چهارم به آرمانهای اسلامی و آمادگی آنان برای ورود به عرصه های دشوار و بسیار مهم را از نشانه های پیشرفت نظام دانستند و خاطرنشان کردند: امروز هم اگر مسئله ای مثل جنگ تحمیلی رخ دهد نسل جوان آماده است همچون جوانان دهه اول انقلاب، تجربه ای پرافتخار بیافریند.

ایشان با اشاره به ریزش و رویش نیروهای انقلاب افزودند: رویش های پرطراوت انقلاب بیشتر از ریزش آن بوده است اما با وجود همه کارها و پیشرفتها، ما هنوز در ابتدای راه هستیم ضمن اینکه آرمانهای انقلاب به طور طبیعی در جهان انتشار می یابد و عقبه حمایت عاطفی و فکری ملتها، هر روز بیشتر از پیش نصیب نظام اسلامی می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای آینده انقلاب اسلامی را کاملاً روشن و امیدوار کننده دانستند و افزودند: بدون تردید اهمیت جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی، به نقطه تعیین کننده ای خواهد رسید که برای رسیدن به این آینده مطلوب، به نسل جوان با همت، پر انگیزه، تلاشگر، کاردان، مومن و متکی بر معارف اسلامی نیاز داریم.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان مجموعه های دانشجویی متکی بر اسلام و معارف اسلامی را به خودداری از تضعیف یکدیگر توصیه کردند و افزودند: امروز روشن شده است که دشمن برروی برخی جریانهای دانشجویی سرمایه گذاری می کند و سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل حتی حاضرند به تشکلهای دانشجویی وابسته به توده ای ها و جریانهای چپ که وجود آنها پس از فروپاشی اردوگاه جهانی مارکسیسم دیگر معنا و مفهوم ندارد کمک کنند و به هر طریق ممکن و تحت نامهای گوناگونی چون سلطنت طلب و غیره به جریانهای اصیل دانشجویی ضربه بزنند.

رهبر انقلاب اسلامی تشکلهای سالم - پایبند به مبانی و اصول، و مفتخر به ایرانی بودن را جریان اصیل دانشجویی برشمردند و تأکید کردند: این تشکلها باید ضمن تلاش بی وقفه علمی و درسی – محیط سیاسی کشور را بشناسند و با تأثیرگذاری بر محیط، خود را از لحاظ روحی و فکری برای رسیدن به فردای روشن کشور آماده سازند.

ایشان همچنین با اشاره به برخی انتقادهای مطرح شده در جلسه درباره روند اجرای اصل 44 قانون اساسی افزودند: بنده نیز به کارهای انجام شده قانع نیستم اما واقعیت آن است که در این زمینه پیشرفتهای خوبی نیز حاصل شده که باید بیشتر شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، مطرح شدن ضعیف بودن عقبه کارشناسی دولت نهم را شایعهء برخی جریانهای سیاسی خواندند و افزودند: نباید زیاد به این گونه شایعات اهمیت داد چرا که واقعیت ندارد.

در پایان این دیدار دانشجویان نمازمغرب و عشا را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه و روزه خود را به همراه ایشان افطار کردند.

 

رهبر انقلاب در اجتماع عظیم نمازگزاران روزه دار - روز جهانی قدس،

سلام،

رهبر انقلاب در اجتماع عظیم نمازگزاران روزه دار - روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی(1385/07/21)

 album

ایشان مطرح شدن هلال شیعی را در تبلیغات رسانه های امریکایی – صهیونیستی، تلاشی برای ترساندن ملتها و دولتهای اهل تسنن از قدرت گرفتن شیعیان ارزیابی کردند و افزودند: دشمنان امت اسلامی در طرف مقابل، سعی می کنند ما را نیز درمعرض تهدید همسایگان جلوه دهند تا سیاست ایجاد اختلاف و دو دستگی در امت اسلامی را به پیش ببرند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت هوشیاری و بیداری همه ملتهای مسلمان افزودند: اگر امت اسلامی در پی استمرار پیروزیهای چند سال اخیر در منطقه است باید در مقابل ترفندها و طرحهای دشمنان کاملا مراقب باشد همچنانکه مردم و مسئولان ایران هم ضمن رسیدگی کامل به اوضاع داخلی، در عرصه خارجی نیز همه تلاش خود را به کار می گیرند تا این سیاستهای خصمانه دشمنان اسلام به نتیجه نرسد.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه نخست نماز جمعه ضمن توصیه به ذکر و یاد خدا و رعایت تقوا و بهره گیری از آثار و برکات ماه مبارک رمضان برای نزدیکی به پروردگار و پرهیزگاری بیشتر، از این ماه عظیم به عنوان فرصتی ارزشمند برای دعا و ارتباط با خدا یاد کردند و افزودند: مهم ترین نتیجه و اثر دعا، تقویت روح عبودیت و احساس بندگی در مقابل خداوند متعال است.

ایشان نقطه مقابل عبودیت و بندگی در برابر پروردگار را احساس منیت و خودخواهی و خودبینی دانستند و تأکید کردند: دعا موجب سرکوب روحیه خودخواهی و خودبینی، چه در مقابل پروردگار و چه در مقابل انسانهای دیگر و یا طبیعت خواهد شد و در نتیجه، جهان هستی و محیط زندگی انسانها از طغیان و همچنین تجاوز به طبیعت محفوظ می ماند.

رهبر انقلاب اسلامی، ضمن توصیه همه مردم به ویژه جوانان به استفاده بیش از پیش از برکات و آثار روحی و معنوی دعا از جمله دعاهای نقل شده از معصومین علیهم السلام، خاطرنشان کردند: خداوند متعال در اجابت دعا هیچ قید و شرطی ندارد اما برخی اوقات اعمال انسانها مانع از اجابت دعا می شود که این مسئله نیز از معارف دعاست.

ایشان همچنین درخصوص شخصیت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، آن حضرت را انسان و مسلمان کامل، و الگویی برای همه افراد بشر توصیف و تأکید کردند: حضرت علی علیه السلام تربیت یافته در دامن پیامبر اسلام (ص) بود و در تمام دوران زندگی خود، نزدیک ترین فرد به پیامبر به شمار می رفت و در سخت ترین موقعیتها نیز همواره برای حمایت از اسلام و پیامبر اسلام پیشقدم بود.

حضرت آیت الله خامنه ای دروان حکومت کوتاه مدت حضرت علی (ع) را معجزه مدیریت، حکومتی بی بدیل در طول تاریخ بشر و حکومت عدل مطلق، شجاعت مطلق و در عین حال همراه با مظلومیت مطلق خواندند و تصریح کردند: حضرت علی علیه السلام مظهر عدالت، شجاعت، تدبیر، انصاف، رعایت حقوق انسان و مظهر عبودیت در مقابل پروردگار بود.

دیدار سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان و

سلام،

دیدار سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان و کارگزاران نظام(1385/07/18)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، عصر امروز در دیدار سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان و کارگزاران نظام، ماه رمضان را بهار پربرکت رشد و تعالی انسان خواندند و با تأکید بر وحدت و پایداری مؤمنانه به عنوان تنها راه پیروزی و سعادت، مسئولان، آحاد مردم و گروههای سیاسی اجتماعی را به احساس تکلیف در برابر انتخاباتِ بسیار مهم مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی فراخواندند.
ایشان، احساس تعهد مسئولان در پیشگاه خداوند و مردم را مهمترین زمینه جلب رحمت و برکات الهی برشمردند و با اشاره به ظرفیتهای متعالی و فضیلتهای گرانقدر ماه مبارک رمضان افزودند: روزه جسم و جان - و تلاش و مجاهدت برای پاک کردن دل از موجبات و عوامل شر، می تواند این ماه عظیم الهی را به فرصت بی نظیری برای تقویت تقوا و رستگاری تبدیل کند که مسئولین با توجه به وظایف بسیار سنگین شان باید در این زمینه مجاهدت بیشتری انجام دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به بار سنگین اما پرافتخار مسئولیت در نظام اسلامی افزودند: طاغوتهای جهان طبیعتاً در مقابل نظامی که با همان پیام تاریخی پیامبران برای به سعادت رساندن ملتها در تلاش است صف آرایی می کنند اما همچنانکه در 27 سال اخیر در دفاع مقدس و دیگرعرصه ها ثابت شده است وحدت، پایداری و ایمان به راه، پیروزی قطعی را نصیب ملت ایران خواهد کرد.
ایشان، مسئولان و مدیران همه قوا و دستگاهها را به پرهیز جدی از ایجاد اختلاف توصیه کردند و افزودند: به لطف پروردگار، اتحاد و الفت قلبی مسئولان از همیشه بهتر و بیشتر است اما باید در مقابل تلاشهای اختلاف افکنانه دشمنان، به شدت هوشیار بود و اجازه نداد «اختلافات طبیعیِ فکری و سلیقه ای» به دو دستگی بینجامد.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه تأکید کردند: هنگامی که نظام در کلیت خود موضعی یا تصمیمی می گیرد همه باید یک پارچه و متحد پشت سر آن موضع، بایستند که تا به امروز این چنین بوده و به یاری خداوند، بعد از این هم، همینطور خواهد بود.
ایشان تقویت قوای سه گانه و به ویژه دولت را وظیفه همه مسئولان و مردم خواندند و افزودند: کمک به دولت، کمک به کشور است و به همین علت، اینجانب همیشه از کلیت همه دولتها حمایت کرده ام.
رهبر انقلاب اسلامی با تحسین جدیت، تلاش خوب و کار پرحجم دولت نهم افزودند: همه باید رئیس جمهور را مورد تکریم قرار دهند و اگر کسی درباره عملکرد دولت حرفی دارد آن را از طریقی به گوش دولت یا مسئولان برساند اما تبلیغ ناکارآمدی دولت، حتی اگر واقعیت داشته باشد صحیح نیست چه برسد به اینکه واقعیت ندارد و غیرمنصفانه است.
ایشان تضعیف قوای مقننه و قضائیه را نیز مردود دانستند و افزودند: انتقاد کردن صحیح و عاقلانه غیر از ناکارآمد جلوه دادن است.
حضرت آیت الله خامنه ای، گله گزاری افراطی مسئولان از یکدیگر را به ویژه در افکار عمومی، کاری غلط برشمردند و افزودند: مردم خوب ایران چه تقصیری کرده اند که با این گله گزاریها آنها را دلشکسته می کنیم؟
ایشان در همین زمینه به بزرگنمایی مسائلی که اخیراً درباره پایان جنگ و قطعنامه بیان شده اشاره کردند و افزودند: اگر این حرفها و گله گزاریها بیان نمی شد بهتر بود اما حالا که صورت گرفته نباید درباره تأثیر آن اغراق کرد و به گونه ای حرف زد که انگار حادثه مهمی اتفاق افتاده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حقایق و واقعیات جنگ تحمیلی افزودند: هم مسئولان سیاسی و هم مسئولان نظامی در جنگ خدمات فراوان و ضعفهایی داشتند که برآیند آنها موجب تصمیم گیری امام راحل درباره قطعنامه شد که اطلاعات آن به طور مناسب و به تدریج در اختیار مردم قرار می گیرد اما آنچه به عنوان برآیند همه تواناییها، ضعفها، و کوتاهی ها اتفاق افتاد مطلقاً به معنای شکست و تسلیم طلبی نبود چرا که امام عظیم الشأن امت، مظهر استقامت، ایستادگی و امید به آینده بود و در همه تصمیمات جنگ، پذیرش قطعنامه و دیگر حوادث بر همین اساس عمل کرد و به ما نیز همین روش را آموخت.
حضرت آیت الله خامنه ای شجاعت همراه با تدبیر را، منش و منطق انقلاب و امام دانستند و افزودند: امروز نیز نظام اسلامی تصمیمات خود را با تدبیر و بصیرت اما با دلیری و شجاعت و تکیه بر توان ملت مؤمن ایران اتخاذ می کند و با به کارگیری تاکتیکهای صحیح و منطبق با اقتضائات روز، اهداف خود را محقق می سازد، همچنانکه در موضوع هسته ای نیز همین راه پیگیری شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تصمیم دو سال قبل درباره تعلیق غنی سازی افزودند: اگر آن راه را تجربه نمی کردیم شاید امروز خود را سرزنش می کردیم که چرا آن روش را امتحان نکرده ایم اما اکنون با دلی محکم و تسلط کامل به پیش می رویم و دیگر هیچکس نمی تواند دلیل قابل قبولی درباره اشتباه بودن راه هسته ای کشور ارائه کند چرا که ما آن راه دیگر را تجربه کرده ایم.
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته دو سال قبل هم نتیجه آن کار معلوم بود و سندهای دقیق و روشنگری که در زمینه رخدادهای آن روزها ثبت شده است روزی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت اما به هر حال آن تصمیم در آن هنگام لازم بود.
ایشان در جمعبندی مباحثی که درباره موضوع هسته ای بیان کردند افزودند: سیاست ما روشن است : «پیشرفت، ارائه منطق روشن و پافشاری برحق ملت بدون عقب نشینی» البته هدف ما نیز در موضوع هسته ای کاملاً واضح و انسانی است.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان به تبیین اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و شوراها پرداختند و خاطرنشان کردند: هر دوی این انتخابات، در جای خود مهم هستند و آحاد مردم – مسئولان – مجموعه های گوناگون سیاسی – اجتماعی و فعالان کشور باید نسبت به این انتخابات احساس مسئولیت کنند.
ایشان سلامت انتخابات و صیانت کامل از آرای مردم را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حفظ سلامت فضای انتخابات نیز مهم است و همه مطبوعات – رسانه ها – کسانی که از ابزارها و شیوه های رایانه ای استفاده می کنند و صاحبان تریبونهای عمومی باید مراقب باشند که تخریب و اهانت، فضای انتخابات را ناسالم می سازد و هیچگونه منطقی ندارد وجایز نیست.
رهبر انقلاب اسلامی کمک به تضمین مشارکت عمومی را وظیفه ای همگانی برشمردند و افزودند: در این زمینه باز هم با مردم سخن خواهم گفت.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر دخالت نکردن مسئولان دولتی و نظامی در انتخابات، تهیه فهرست انتخاباتی را از جانب مسئولان و کسانی که کارهای اجرایی دارند، نفی کردند و افزودند: باید به گونه ای عمل کرد که شخصیت مسئولان دولتی هیچ تأثیری در نتایج انتخابات نگذارد.
آقای احمدی نژاد رئیس جمهور در این دیدار با ارائه گزارشی ازعملکرد یکساله دولت در بخشهای مختلف گفت: اجرای عدالت یکی از اولویتهای اصلی دولت نهم است و بر همین اساس در یک سال گذشته تلاش شده اعتبارهای دولتی، تسهیلات بانکی و منابع صندوق ذخیره ارزی به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شود، ضمن آنکه با آماده شدن ساز و کار توزیع سهام عدالت، اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد.
رئیس جمهور مبارزه با مفاسد اقتصادی و ویژه خواران را از جمله اقدامات جدی و مستمر دولت برای اجرای عدالت نام برد و تأکید کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از شاخص های امنیت سرمایه گذاری است و موجب کاهش سرمایه گذاری نخواهد شد.
آقای احمدی نژاد با اشاره به اقدامات دولت برای حل مسائل اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان از جمله توزیع مناسب و ارزان قیمت تسهیلات بانکی، تأسیس صندوق مهر امام رضا (ع) و حمایت از بنگاههای زودبازده، درخصوص صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزیهای دولت، صادرات غیرنفتی نیز در سال 84، چهل درصد رشد و در شش ماهه اول سال 85 نیز پنجاه و هشت و نیم درصد رشد داشته است.
رئیس جمهور، حمایت از نوسازی دویست هزار مسکن روستایی، برنامه ریزی برای خارج کردن قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن، رشد صد و یک درصدی تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش صنعت، پرداخت نقدی مبلغ خرید محصولات اصلی کشاورزی و رشد سه درصدی سرمایه گذاری در این بخش، فعال و شفاف کردن معاملات در بازار بورس، تمرکز زدایی از پایتخت، کاهش هزینه های دولت، ترمیم حقوق بازنشستگان، افزایش اعتبارات عمرانی، برنامه ریزی برای مهار تورم، اصلاح جهت گیریهای فرهنگی، توسعه فعالیتهای گردشگری و گنجاندن تبصره 13 در لایحه بودجه برای ساماندهی حمل و نقل شهری و صرفه جویی در سوخت را از دیگر اقدامات دولت در یک سال گذشته برشمرد و گفت: اعضای دولت در این مدت به 19 استان کشور سفر کرده اند که تاکنون شصت درصد از سه هزار و سیصد مصوبه سفرهای استانی اجرایی شده است.
رئیس جمهور همچنین با تشریح دستاوردهای دولت در عرصه سیاست خارجی به مسئله هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: دولت در یک سال گذشته با پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری، با سیاستی فعال و پیشرو این مسئله را پیگیری کرده است که به رغم تبلیغات و فشارهای قدرتهای بین المللی، یکصد و هیجده کشور عضو سازمان غیرمتعهدها، 57 کشور اسلامی، سران دی هشت و اعضای اکو بطور صریح از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت کرده اند.
رئیس شورایعالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از هر امکانی برای گفتگو و تعامل درخصوص مسئله هسته ای استفاده کرده و به این سیاست نیز ادامه خواهد داد، افزود: پیشنهاد ایران چارچوب مناسبی برای تعامل درخصوص مسئله هسته ای است و ملت ایران با استقامت و تدبیر و بدون هیچگونه هراسی مسیر عزت خود را ادامه خواهد داد.

در پایان این مراسم، نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت - خدمت به مردم، مهمترین وظیفه

با سلام، باز هم مشکل کمبود جا برای عنوان اصلی:

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت - خدمت به مردم، مهمترین وظیفه مسئولان(1385/07/09)

 album

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن بیان فرازهایی از فرمان حضرت امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر درخصوص چگونگی برخورد و رفتار حاکمان و مسئولان با عامه مردم، تأکید کردند: مهمترین وظیفه مسئولان خدمت به مردم است زیرا فلسفه وجودی حکومت در اسلام، انجام امور مردم و خدمت رسانی به آنان است.

ایشان عشق ورزی و محبت واقعی به مردم و رفتار همراه با لطف و محبت با آنان را از وظایف اصلی مسئولان نظام اسلامی دانستند و افزودند: مسئولان در برخورد با لغزشهای احتمالی مردم باید همواره با عفو و گذشت برخورد نمایند.

رهبر انقلاب اسلامی، چشم پوشی از خطاهای قابل اغماض مردم را متفاوت از برخورد با قانون شکنان و گروهها و باندهای خاص منفعت جو و قدرت طلب دانستند و تصریح کردند: منفعت عامه مردم بر منفعت گروههای خاص مقدم است و اغماض از خطاها و سودجویی های این گروهها و باندها ظلم و بی عدالتی است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه حاکمان و مسئولان بدلیل قدرت سیاسی و مالی بیش از دیگران در معرض خطر هستند و باید همواره مراقب خود باشند، درخصوص چگونگی شکل گیری قضاوت مردم نسبت به عملکرد دولتها و مسئولان خاطرنشان کردند: مردم همواره نقاط خاصی از عملکرد دولتها و مسئولان همچون کفایت، قدرت دفاع از هویت ملی، امانتداری و ارتباط با مردم را مورد قضاوت قرار می دهند که این مسئله باید بعنوان یک ملاک و عبرت، مورد نظر دولت ها و مسئولان باشد زیرا همان قضاوتها در مورد آنان نیز تکرار خواهد شد.

ایشان با اشاره به جهت گیریهای دولت نهم برای خدمت به مردم افزودند: در شرایط کنونی که ارزشهای دینی و انقلابی، مردمی بودن، و رعایت خیر و صلاح مردم از جهت گیریهای اصلی دولت بشمار می روند، بهترین فرصت برای خدمت به مردم به وجود آمده که باید از این فرصت با همه توان بهره بُرد.

حضرت آیت الله خامنه ای لازمه استفاده از همه توان برای خدمت به مردم را دوری از مسائل حاشیه ای و دسته بندیهای سیاسی و خطی دانستند و افزودند: ضمن به کارگیری توان مضاعف برای حل مشکلات مردم باید آنان را نیز در جریان اقدامات دولت قرار داد تا امید مردم بیش از پیش افزایش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی، بررسی مشکلات مردم و سرعت بخشیدن برای برطرف کردن آنها را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: در هفته های اخیر مسئله گرانی و افزایش قیمت ها به مردم به ویژه قشرهای کم درآمد فشار زیادی وارد کرده است که دولت و مسئولان اقتصادی باید ضمن بررسی علل این مسئله، در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنند.

در این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی با اشاره به پیگیریها و تأکیدهای فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای گذشته برای ترویج فرهنگ عدالت و تحقق آن گفت: عدالت مهمترین رکن برپایی جامعه اسلامی و تضمین کننده شکوفایی استعدادها و زمینه ساز پیشرفت، توسعه و امنیت پایدار است و دولت نهم یکی از اهداف اصلی خود را پیگیری اجرای عدالت و پافشاری بر آن قرار داده است.

در پایان این دیدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

پیام رهبر معظم انقلاب بمناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران

با سلام، عنوان اصلی:

پیام رهبر معظم انقلاب بمناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس(1385/07/06)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس ضمن تاکید بر اینکه فداکاری آنان در عرصه ی انقلاب و دفاع نظامی، بود که استقلال ملی و حریم مرزهای جغرافیایی را صیانت کرد و امنیت را به کشور ارزانی داشت تصریح کردند: شهیدان نقاط مشعشع در این صفحة درخشان اند که مانند ستارة راهنما، راه را به همه نشان می دهند.

متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزی از هفته ی دفاع مقدس که بنام شهیدان مزّین است، بیش از هرچیز باید به حق بزرگ این رادمردان برکشور و ملّت و تاریخ ایران، اندیشید. فداکاری آنان در عرصه ی انقلاب و دفاع نظامی، بود که استقلال ملّی و حریم مرزهای جغرافیایی را صیانت کرد و امنیّت را به کشور ارزانی داشت. دشمنان اسلام برای اینکه پرچم برافراشته ی حکومت اسلامی را درهم بپیچند و این نشانه ی امید آفرین را از برابر چشم ملّتهای مسلمان دور کنند، به تهاجم نظامی متوسل شدند و رژیم بعثی فاسد و گمراه را با تجهیزی همه جانبه به جنگ ملّت مؤمن و شجاع ایران فرستادند. مجاهدت این ملّت بزرگ که دفاعی غیورانه از اسلام و جمهوری اسلامی بود و اسلام و امت اسلامی را سرافراز کرد، از ایمان به ارزش شهادت و منزلت شهید، مایه گرفت و شوق فداکاری با این معرفت روشن، در دلهای رزمندگان و خانواده هاشان، پدید آمد. برخی به این مقام والا رسیدند، و برخی در انتظار آنان، جسم و جان خود را به میدان آوردند، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر ... و چنین شد که مجاهدت بی نظیر ملّت ایران الگوئی شد برای همه ی امت اسلامی که رمز عزت و استقلال و سعادت را که همان جهاد فداکارانه است، در عمل به همه نشان داد.

شهیدان نقاط مشعشع در این صفحه ی درخشان اند که مانند ستاره ی راهنما، راه را به همه نشان می دهند. رحمت و صلوات خدا بر آنان باد.

سیّدعلی خامنه ای

6/مهر ماه/1385