سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

پیام به اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان- ایمان، عزم و جهاد، سه

سلام،

عنوان اصلی:

پیام به اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان- ایمان، عزم و جهاد، سه رانشگر برای رسیدن به هدف و آرمان(1385/06/23)

 album

حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به هفتمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور از ایمان، عزم و جهاد بعنوان سه رانشگر برای رسیدن به هر هدف و آرمان یاد و تاکید کردند:

این سه درس جاودانه اسلام است که یک روز مسلمانان را بر قله تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت نجات خواهد داد و بی شک جوانان شایسته ترین ظرفیت برای این سه عنصر محوری هستند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:


عزیزان دانشجو

هرچه زمان میگذرد و نظام نو خاسته و پر توان جمهوری اسلامی، با تجربه های انبوه زندگی بشر، تماس بیشتری می یابد، حقانیت صدق وعده های الهی و تخلف ناپذیری سنتهای قرآنی آشکارتر میگردد. در معادلات بشدت پیچیده و درهم تنیده ی روابط انسانها و جامعه ها و پدیده ها و اقدامها، بارزترین وکار آمدترین نقش، از آن: ایمان، عزم، وجهاد است. در هر نقطه از جهان و برای هر هدف و آرمان، این سه رانشگر در کنار یکدیگر گرد آمده اند. آن هدف، به دست آمده و راه تا سر منزل مقصود، طی شده است.

جامعه ئی که عدالت ، معنویت ، عزت و استغناء را سرلوحه ی هدفهای خود میداند، از آراسته شدن به ایمان و عزم و جهاد، ناگزیر است . این همان سه درس جاودانه ی اسلام به پیروان خود و به همه ی بشریت است و همین است که یک روز مسلمانان را بر قله ی افتخارات تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت هوسهای خوار کننده و هوسرانهای بر کرسی تحکم نشسته، نجات خواهد داد.

دل پاک و امیدوار، و ذهن بی شائبه و روشن، و جسم سالم و توانمند شما جوانان، دارای شایسته ترین ظرفیت برای آن سه عنصر محوری است. نگذارید بی ایمانی و تردید و بی عملی در این ظرف گرانبها جای بگیرد، و نگذارید دشمنان عدالت و نابینایان معنویت و به زنجیر کشانندگان ملتها و غاصبان بین المللی حقوق انسانها، در جنگ شرارت آمیزشان برای حفظ زر و زور ناحق خود، پیروز شوند.

به وعده های الهی که تحقق آن را در روزگار بیداری ملتها شاهدید، اعتماد کنید و توانائیهای خود در عرصه ی علم وعمل را قدر بشناسید . آینده از آن شما است و لله الامر من قبل و من بعد.

والسلام علیکم و رحمه الله

سید علی خامنه ای

23/شهریور/1385

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد