سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

مراسم مشترک دانش آموختگی دانشگاههای افسری-دوستان و دشمنان به عزت

سلام، عنوان کامل:

مراسم مشترک دانش آموختگی دانشگاههای افسری-دوستان و دشمنان به عزت ملی ایران اعتراف میکنند(1385/06/29)

آستانه هفته دفاع مقدس چهارمین مراسم مشترک دانش آموختگی دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اهداف والای ملت ایران برای پیشرفت در عرصه های مختلف علمی، معنوی، اقتصادی و فرهنگی تصریح کردند: تجربه نشان داده است ملتی صلح جو که در راه خودسازی، سعادت، عزت و آرمان های انسانی گام بر می دارد، باید نیروی دفاع از خود در برابر متجاوزان و زورگویان بین المللی را داشته باشد بنابراین براساس این منطق، اقتدار نظامی برای ملت و کشور ایران یکی از اهداف بزرگ است.

فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه امروز فعالیت در نیروهای مسلح یک تکلیف است، افزودند: ملت شجاع ایران به ویژه جوانان برومند و مومن این کشور در طول 27 سال گذشته اجازه هیچگونه تهدید عملی از جانب دشمنان را نداده اند اما نیروهای مسلح همواره باید آمادگی همه جانبه برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن را داشته باشند.

ایشان با اشاره به تجربیات ارزشمند نیروهای مسلح بعنوان یک ذخیره گرانبها خطاب به دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش خاطر نشان کردند: شما باید از این تجربیات گرانبها بهره مند شوید و شهیدان سرافراز را الگوی خود قرار دهید.

حضرت آیت الله خامنه ای آینده کشور را بسیار امیدوار کننده دانستند و با اشاره به هوشیاری و نشاط و طراوت ملت، انگیزه و ایمان بالای مسئولان برای خدمت به مردم تاکید کردند: امروز دوستان و دشمنان ملت ایران، به عزت ملی این کشور اعتراف می کنند و در چنین شرایطی خدمت سربازی و حضور در نیروهای مسلح یک کار مقدس است.

در ابتدای این مراسم فرمانده کل قوا با حضور در محل یادمان شهیدان، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند. سپس ایشان از یگان های حاضر در میدان سان دیدند.

در این مراسم، استادان، دانش آموختگان و کارکنان منتخب و تعدادی از جانبازان، آزادگان و خانواده های شهدای ارتش دانشنامه ها و جوایز خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.

سرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با اشاره به برگزاری رزمایش ضربت ذوالفقار و اجرای عمل آموزش ها و تاکتیک ها و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش تاکید کرد: ارتش حزب الله ضمن تجدید میثاق با فرمانده کل قوا، آماده جانفشانی در راه ارزش های دینی و میهن اسلامی است.

دریادار دوم محمدتقی فانی فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی، علمی و کاربردی این دانشگاه گفت: دانشجویان این دانشگاه در یک سال گذشته ضمن فراگیری آموزش های نظری و تشکیل گروه های پژوهش بمنظور انجام امور تحقیقاتی و ارتباط با مراکز دانشگاهی، با گذراندن دوره های عملی، رزم در مناطق سخت کوهستانی و جنگلی را فرا گرفتند و دوره های آموزش عملی نیز بمنظور انتقال تجربیات هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب برگزار شد.

همچنین در این مراسم یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریایی نوشهر از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

امروز همچنین در حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا دانشجویان دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر اقدام به برگزاری رزمایش آموزشی و اجرای عملی آموزش های رسته ای و تخصصی خود کردند.

در این رزمایش واحدهای عمل کننده ضمن تصرف یگان شناور دشمن فرضی از راه هوا و سطح، یگان های شناور دشمن را نیز منهدم و با مین گذاری آفندی امکان تردد یگان های دشمن را مسدود کردند.

اجرای تاخت آبخاکی، نفوذ از راه هوا به وسیله پرش سقوط آزاد با تجهیزات غواصی، اجرای عملیات هلی برن، استفاده از سامانه های لیزری و انواع سلاح های ضد هوایی سبک و برد بلند در محدوده امواج نامرئی و اجرای عملیات هواپیماهای بدون سرنشین از دیگر بخش های این مانور بود.

همزمان با این رزمایش که در حضور فرمانده کل قوا به اجرا درآمد، ناوچه موشک انداز جوشن که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است رسما به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

ناوچه موشک انداز جوشن از آخرین فن آوری روز دنیا در زمینه ساخت بدنه، سامانه های تسلیحاتی، الکتریکی و الکترونیکی، قدرت آتش توپخانه ای و موشکی سنگین برخوردار است.

در این رزمایش شناورهای زیر دریایی السابحات از نوع زیر دریایی های کلاس سبک و چابک که به دست متخصصان توانمند داخلی کاملا بومی شده و قابلیت تولید انبوه دارد به اجرای عملیات در ابعاد سطح و زیر سطح پرداختند.

توپ فجر 27 نیز که به دست متخصصان نیروی دریایی و صنایع دفاعی بومی شده و قابلیت نواخت بالا برابر با آخرین استانداردهای جهانی و قابلیت کنترل از راه دور را دارد برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران سومین کشوری است که به فناوری ساخت این توپ های پیشرفته دست پیدا کرده است.

در پایان رزمایش آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر، حضرت آیت الله خامنه ای در جمع تعدادی از نیروهای شرکت کننده در رزمایش، ضمن اظهار خرسندی از اجرای خوب تمرینات عملی، خطاب به آنان افزودند: با همت شما جوانان و توان جسمی و ذهنی شما، انجام همه کارهای بزرگ امکان پذیر است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد