سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی(1385/11/28)

سلام،

از الآن می خوام مطالب جدید رو بزارم نه قدیمی! مگه اینکه چیز جالبی توش گیرم بیاد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از حرکت عظیم و پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، مهم ترین نقطه قوت انقلاب اسلامی را غیرت، شجاعت و عزم انقلابی ملت ایران و دلبستگی مستحکم آنان به انقلاب و هویت دینی خود دانستند و تصریح کردند: مسئولان خدمتگزار و دلسوز باید به پشتوانه این قدرت عظیم مردمی و استعدادهای انسانی فراوان در کشور و همت و شوق آنان، لحظه ای از حرکت به جلو بازنایستند و با عزم جدی به سمت فتح قله های بلند در عرصه های مختلف حرکت کنند.

در این دیدار که در آستانه سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای این قیام را حرکتی سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به اینکه هنوز طراحان سیاستهای ضدنظام، مردم ایران و حقایق ماندگار این ملت را نشناخته اند افزودند: در حالی که 27 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، مردم هنگامی که احساس کردند دشمن نگاه تهدیدآمیز به انقلاب دارد، با راهپیمایی عظیم خود در 22 بهمن در سراسر کشور، به صحنه آمدند و این نقطه قوت انقلاب اسلامی است که دشمنان هرگز آن را درک نکرده اند.

ایشان با تأکید بر اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلی غیرت و حمیت الهی بود که قدرت نظام اسلامی را باردیگر به رخ جهانیان کشید، خاطرنشان کردند: این قدرت نمایی مردمی موجب کم شدن تهدیدهای دشمنان شد.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: امروز آمادگی جوان نسل سوم انقلاب و شجاعت و غیرت او برای دفاع از هویت دینی و انقلابی خود، از جوان نسل اول انقلاب که در دفاع مقدس حضور داشت، کمتر نیست و شاید هم جلوتر از او باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأمین سعادت مادی و معنوی مردم را در گرو ادامه مسیر انقلاب و اسلام دانستند و با اشاره به دلبستگی عمیق مردم به انقلاب اسلامی افزودند: امروز به برکت وجود مسئولان خدمتگزار، مخلص، مردمی، دلسوز، کارآمد و پیگیر حل مشکلات مردم، و همچنین حضور جوانان با استعدادی که در پی کسب علم و پیمودن راههای پرپیچ و خم و فتح قله های بلند هستند، توانایی حرکت ملت به سوی پیشرفت و تعالی بیش از هر زمان دیگر است.

ایشان با تأکید بر اینکه مسئولان نباید از حرکت به سمت قله های بلند واهمه داشته باشند، خاطرنشان کردند: به دلیل وجود فراوان نیروی انسانی با استعداد در کشور، مسئولان در هر بخشی که همت بگمارند، نیروها توانایی پیشرفت را دارند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: با وجود پیشرفتهای مهم در برخی بخشها، مسئولان باید همه تلاش خود را برای پیشرفت در بخشهای دیگر نیز به کار بگیرند و قدر استعدادها و شوق و همت موجود در کشور را بدانند زیرا امروز هرگونه توقفی در محیطهای علمی دانشگاهی و دینی، صنعتی، کارخانه ها و مراکز تجاری جایز نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه در این مسیر نباید مرعوب دشمن شد و جانب احتیاط را هم نباید از دست داد، خاطرنشان کردند: مسئولان باید با درنظر گرفتن جوانب امور، به هیچ وجه عزم جلو رفتن را از دل خود و ملت خارج نکنند.

ایشان با تأکید بر اینکه باید در مقابل دشمن، قوی بود و هرگونه اظهار ضعف موجب جریّ تر شدن دشمن می شود، افزودند: متأسفانه برخی افراد با سخنان و مطالب خود و بزرگنمایی برخی مشکلات و یا بیان ضعف هایی که وجود ندارد موجب جرأت پیدا کردن دشمن می شوند که این اشتباه است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شرایط کشور را نباید غیرواقعی جلوه داد، افزودند: ملت بیدار ایران با مسئولانی فعال که مشکلات مردم را یکی پس از دیگری حل می کنند، به حرکت طبیعی خود ادامه می دهند.

ایشان در جریان بودن زندگی طبیعی مردم، انسجام، هوشیاری و بیداری ملت ایران را واقعیت امروز جامعه دانستند و تأکید کردند: یک نمونه از هوشیاری ملت ایران را می توان در مسئله هسته ای دید زیرا هنگامی که مردم احساس کردند دشمن بر این مسئله متمرکز شده است و قصد دارد آن را از چشم مردم بیندازد، وارد صحنه شده اند و این حق را با جدیت مطالبه می کنند.

ایشان مسئله انرژی هسته ای را مسئله آینده و سرنوشت کشور خواندند و با انتقاد از برخی افراد سطحی نگر و کوته فکر که می گویند انرژی هسته ای با این هزینه برای کشور ضروری نیست، افزودند: ذخایر نفت و گاز تا ابد باقی نمی ماند و اگر ملتی به فکر تولید انرژی آینده خود نباشد باید محتاج و وابسته قدرتهای سلطه گر بماند.

حضرت آیت الله خامنه ای علت مخالفت قدرتها را با دستیابی ملت ایران به انرژی هسته ای با وجود استفاده خود آنها از این انرژی، تسلط بر سرنوشت انرژی دنیا دانستند و تصریح کردند: خوشبختانه ملت ایران متوجه این قضیه شده و بر سر مسئله هسته ای ایستاده است و مسئولان هم آگاهانه و با جدیت این موضوع را پیگیری می کنند و به جاهای بسیار خوبی رسیده اند که ان شاءالله به جاهای بهتری هم خواهند رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از مردم آذربایجان به عنوان مردمانی مؤمن، غیور، شجاع، با همت، پرطراوت، با نشاط و اهل ابتکار یاد و تأکید کردند: در طول تاریخ، هرگاه که مصالح عظیم کشور مطرح بوده است، مردم آذربایجان در صف مقدم قرار داشته اند.

ایشان با اشاره به نقش برجسته مردم آذربایجان به ویژه مردم تبریز در قضایای تحریم تنباکو، مشروطیت، قیام شیخ محمد خیابانی و حوادث مربوط به انقلاب اسلامی از جمله قیام 29 بهمن 1356 و همچنین حضور پرشور آنان در صحنه های دفاع مقدس تصریح کردند: آذربایجان نقطه ثقل ایران و یکی از مراکز عمده حیات مردم این کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به توهم دشمنان برای تکه تکه کردن ایران تأکید کردند: این اوج بلاهت دشمن است که به سراغ آذربایجان می آید زیرا مردم تبریز و آذربایجان از لحاظ غیرت انقلابی و دفاع از انقلاب خودکفا هستند و همواره خود جواب بدخواهان را داده اند.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقش تاریخ ساز مردم آذربایجان در مقاطع حساس از جمله قیام تاریخی 29 بهمن 1356 گفت: مردم آذربایجان همواره در مقابل طمع ورزی دشمنان در این منطقه و تلاش آنان برای ایجاد اختلاف ایستاده اند و حضور بی سابقه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین افزایش دوازده درصدی مشارکت مردم در انتخابات 24 آذر مؤید هوشیاری، آگاهی و انگیزه های بالای انقلابی و اسلامی مردم آذربایجان است.

 

دیدار اجتماع بزرگ و پرشور مردم سمنان(1385/08/17)

 album

حضرت آیت الله خامنه ای پس از استقبال پرشکوه و به یاد ماندنی مردم سمنان، در جمع ده ها هزار نفر از مردم متدین و پر شور این شهر در ورزشگاه تختی حضور یافتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم سمنان و ضمن پاسخ به ابراز احساسات صمیمانه آنها تاکید کردند: پیروزهای پی در پی ملت عظیم و بزرگوار ایران در مقابل توطئه های 27 سال اخیر دشمنان، یک حادثه و اتفاق نیست بلکه فرایندی منطقی و معقول است که در پرتوی تلاش بی وقفه و کار متکی به ایمان خدا با قوت ادامه خواهد یافت.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: سرعت بخشیدن به سازندگی همه جانبه کشور و پیگیری شعارهای عدالت طلبانه انقلاب را از اولویت های کاری مسئولان نظام اعلام کردند و افزودند: تحقق این اهداف بزرگ، تلاش فراوانی می طلبد که در دولتهای قبلی آغاز شده و در دولت کنونی ادامه یافته است و ملت بزرگ و با فرهنگ ایران را از لحاظ شاخص های پیشرفت و توسعه، به مرحله خوبی رسانده که البته این روند باید با تلاش بیشتر، گسترده تر شود.
ایشان رویکرد مسئولان را منطبق با مبانی انقلاب خواندند و با اشاره به روحیه قوی و نگاه امیدوارانه ملت افزودند: درک حقوق هسته ای و پیگیری و پایداری بر این حق مسلم از نشانه های فهم تحسین برانگیز و روحیه و امیدواری ملی است چرا که ملت ایران می داند برخورداری از انرژی هسته ای از شاخص های بزرگ پیشرفت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران نیز قادر است بدون اعتنا به دیگران و بدون دست دراز کردن به سوی دیگر کشورها این حق مسلم ملت را تامین می کند.
ایشان با اشاره به جنجال آمریکایی ها مبنی بر مخالفت جهانی با حقوق هسته ای ایران اظهار داشتند: علاوه بر ملتها بیش از 150 کشور در جنبش غیرمتعهدها، سازمان کنفرانس اسلامی و مجموعه های دیگر، طرفدار بر هم خوردن انحصار جهانی انرژی هسته ای هستند و ملت ایران را به علت پایداری شجاعانه در راه احقاق حقوق هسته ای خود تحسین می کنند و این نشان می دهد که اکثریت قاطع جهان، با تلاش چند کشور غربی در پایمال کردن حقوق ایران مخالفند.
حضرت آیت الله خامنه ای، استمرار روحیه قوی و تداوم امید ملی را زمینه ساز دستیابی ملت ایران به قله های پیشرفت و افتخار دانستند و با اشاره به 27 سال دشمنی صهیونیسم جهانی و استکبار آمریکایی با انقلاب اسلامی و ملت ایران افزودند: برخلاف تبلیغات و هیاهوی غربی ها، دشمنان ملت ایران از جمله آمریکا، امروز موقعیتی به مراتب ضعیف تر از 10 - پانزده سال قبل دارند که شکست آمریکایی ها در عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان از جمله نشانه های این واقعیت است.
ایشان در تبیین موقعیت ضعیف آمریکایی ها در خاورمیانه خاطرنشان کردند: دولت آمریکا همه امکانات خود را به کار گرفت و حتی تشکیل دولت فلسطین را در ظاهر پذیرفت تا رژیم صهیونیستی از مواجهه با مردم فلسطین رهایی یابد، اما امروز دولتی در فلسطین روی کار آمده که دشمن صهیونیست را به رسمیت نمی شناسد و حاضر نیست با آن مذاکره کند که این امر حاکی از شکست صد در صد آمریکا در فلسطین است.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین و انفعال و موقعیت ضعیف آمریکا در مقابل مردم ایران به تلاش های پرهزینه و بی وقفه اما ناکام دشمنان ملت برای رویگردان شدن مردم ایران از امام راحل عظیم الشان، کمرنگ کردن ارزشهای دینی، ترویج فساد اخلاقی درجامعه جوان کشور، نفوذ در دولتها، فرقه گرایی و جنگ داخلی و متشنج کردن دانشگاه ها اشاره کردند و افزودند: هر کس درمی یابد که شکست های پی درپی و مستمر آمریکایی ها در مقابل ملت ایران و نظام اسلامی یک حادثه و اتفاق نیست، بلکه روندی معقول و متکی بر ایمان، هوشیاری، معرفت، شجاعت و زمان شناسی ملت بزرگ و رشید ایران است که همواره دشمنان اسلام و انقلاب را نا امید ساخته است و به فضل الهی از این پس نیز چنین خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح وفاداری ملت به آرمانهای امام، علت محبوبیت مردمی رئیس جمهور را تکرار و پیگیری شعارهای امام خمینی (ره) دانستند و افزودند: مردم در هر نقطه کشور به کسانی اعتماد می کنند که به دین، انقلاب و امام علاقه بیشتری داشته باشد و این واقعیت از دلایل محکم شکست آمریکا در کمرنگ کردن راه و آرمان امام در میان ملت ایران است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استقبال ملتهای جهان بویژه ملتهای مسلمان از اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران انقلاب خود را حقیقتا صادر کرده و راه پرافتخار خود را با قدرت، نشاط، تلاش و تکیه بر نسل جوان، فرزانه و آگاه کشور ادامه می دهد و دنیای استکبار نیز مجبور به عقب نشینی در مقابل این ملت بزرگ است.
ایشان با تاکید بر لزوم درس آموزی از پیروزی های مستمر ملت ایران در مقابل استکبار افزودند: تامل در این پیروزی ها نشان می دهد تلاش و کار متکی بر ایمان و امید، رمز موفقیت ملت است و همه قشرها، اعم از جوانان، دانشجوان، کارگران، روحانیون، فعالان صنعتی  و کشاورزی، صاحبان سرمایه و فعالان سیاسی و اجتماعی باید بر مبنای وظایف و مسئولیت های خود، کار و تلاش بی وقفه را دنبال کنند و با قدرشناسی وحدت ملی موجود در جامعه و حفظ و تقویت آن، حرکت عمومی کشور را به سمت اهداف انقلاب و مردم سرعت دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، عملکرد ملت ایران را موجب افشای بسیاری از شعارهای دروغین غرب از جمله در زمینه حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و دموکراسی خواندند و خاطرنشان کردند: ملت ایران نشان داد که مردم سالاری دینی، دموکراسی واقعی است چرا که در این نوع مردم سالاری برخلاف حزب بازیهای جاری در غرب، این مردم هستند که با شناخت و تشخیص و رای خود، مسئولان را سر کار می آورند و سرنوشت کشور را تعیین می کنند.
ایشان وحدت ملی، دینداری، نشاط ملی و به ویژه جوانان پرشور کشور را جزو نعمات بزرگ الهی برشمردند و افزودند: باید قدر این نعمت های الهی را دانست و از آنها برای پیشرفت کشور بهره برد.
حضرت آیت الله خامنه ای دشمنان ملت ایران را به درس آموزی از تجربه ناکام مقابله با جمهوری اسلامی توصیه کردند و افزودند: سلطه گران جهانی باید این نکته را درک کنند که قرن بیست و یکم برخلاف قرن 19 و 20، دوران شکسته شدن طلسم سیاست های استعماری و قرن "معنویت، استقلال و بازگشت ملتها به هویت و اصالت ملی" است و هر قدرتی در مقابل این واقعیت بایستد شکست خواهد خورد.
ایشان در همین زمینه افزودند: مردم آمریکا نیز مثل هر ملت دیگر حق دارند زندگی خوبی داشته باشند که این هدف باید با تلاش داخلی آنها محقق شود و دولت این کشور خود را صاحب مناطق حساس جهان ازجمله خلیج فارس نداند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان به تبیین اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و شوراها پرداختند.
ایشان اصل حضور مردم در هر انتخابات را مهم دانستند و افزودند: انتخابات مجلس خبرگان، در حقیقت نوعی پشتوانه و ذخیره سازی برای آینده ملت و کشور است و مجلس خبرگان باید همیشه آماده باشد و به همین علت انتخابات آن بسیار مهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات شوراها را نیز به علت تاثیرگذاری شوراها در روند زندگی روزمره مردم شهرها و روستاها مهم برشمردند و افزودند: اگر در این انتخابات انسانهای صالح، کارآمد، با نشاط،  مومن، نجیب و امین به شوراها بروند خیال مردم از لحاظ مسائل جاری و روزمره مردم راحت خواهد شد بنابراین مردم باید با آرای خود به میدان انتخابات بیایند.
حضرت آیت الله خامنه ای در زمینه انتخابات، اتحاد موجود در کشور را مهم خواندند و با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت تحمل طرف مقابل و پرهیز از بهانه گیری و طرح ایرادهای کوچک افزودند: این گونه برخوردها و ایرادگیری ها، فضای سیاسی جامعه را نامطلوب می سازد و باید از آن پرهیز کرد.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، تدوین و دانش پژوهی را دو شاخص اصلی مردم استان سمنان برشمردند و خاطرنشان کردند: مردم فهیم این استان، علاوه بر برخورداری تاریخی از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، از ویژگی هایی نظیر هوش و استعداد وافر، حضور در میدان مختلف انقلاب خلقیات نیکو و عمل صالح بهره مندند که این مسئله، استان سمنان را جزو استانهای پیشرو کشور درآورده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از استقبال گرم و احساسات پرشور مردم سمنان افزودند: هدف از سفر به استانهای مختلف، آشنایی بیشتر با زیبایی های معنوی و افکار و عقاید مردم سراسر کشور، ابراز ارادت به آنها و نیز جلب توجه مسئولان کشور به مسائل و مشکلات مناطق کشور است.
ایشان با ابراز خرسندی فراوان از سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت به استانهای مختلف کشور افزودند: خوشبختانه در پرتو این سفرها، یکی از آرزوهای دیرینه رهبری یعنی جلب توجه مسئولان به مسائل مناطق مختلف، برآورده شده است و نشاط و تحرک دولت، روند تحقق اهداف نظام را سرعت بخشیده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت های استان سمنان پس از پیروزی انقلاب افزودند: این استان، همچنان زمینه های فراوانی برای توسعه و آبادانی دارد که امیدواریم با استفاده از استعدادهای انسانی و طبیعی استان، روند پیشرفت آن، روز به روز سرعت بیشتری یابد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به ایشان خوش آمد گفت.

 

 

دیدار رئیس‌جمهور روسیه سفید - منافع و مصالح کشورهای مستقل...

سلام، عنوان اصلی:

دیدار رئیس‌جمهور روسیه سفید - منافع و مصالح کشورهای مستقل، در پیوند خوردن اراده آنهاست(1385/08/15)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور روسیه سفید و هیأت همراه، پیوند خوردن اراده کشورهای مستقل را موجب افزایش قدرت و تأثیرگذاری آن و به نفع منافع و مصالح این کشورها دانستند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران و روسیه سفیدزمینه های زیادی برای گسترش روابط در همه ابعاد دارند و دولت ایران آمادگی کامل برای گسترش بیش از پیش روابط بویژه در بخش اقتصادی و تجاری دارد.

ایشان با تأیید لزوم گسترش همه جانبه روابط دو کشور، لازمه ایستادگی کشورهای مستقل در مقابل فشارهای قدرتهای بین المللی را، ارتباط و همکاری بیشتر برشمردند و خاطرنشان کردند: علت اینکه بسیاری از کشورهای بظاهر مستقل توانایی مقاومت در مقابل فشارهای سلطه گر را ندارند، پیوند نخوردن اراده مسؤولان این کشورها و نبود پشتوانه افکار عمومی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دست اندازیهای آمریکا در مناطق مختلف جهان بویژه منطقه خاورمیانه، علت آنرا ضعف کشورهای منطقه دانستند و افزودند: البته آمریکاییها اکنون در منطقه خاورمیانه از جمله عراق، لبنان و فلسطین اشغالی بشدت درمانده شده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری منازعه ندارد اما به مصالح و آینده خود بشدت پایبند و علاقه مند است.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور روسیه سفید با ابراز خرسندی از این دیدار و همچنین روابط بسیار خوب دو کشور، از جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری با اراده مستحکم، مقتدر و دارای مواضع قاطعانه نام برد و تأکید کرد: در مذاکرات تهران، دو طرف برای گسترش همه جانبه روابط مصمم بودند زیرا این گسترش روابط بنفع مصالح دو کشور است.

وی با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص لزوم ارتباط کشورهای مستقل، خاطر نشان کرد: ما نیز معتقدیم برای ایستادگی مقابل دشمنان باید اراده و قدرت خود را از طریق ارتباط با یکدیگر و استفاده از پشتوانه مردمی افزایش دهیم.

 

دیدار جمعی از رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دوران دفاع مقدس

سلام،

عنوان اصلی: دیدار جمعی از رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دوران دفاع مقدس(1385/07/29)

 album

جمعی از رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دوران دفاع مقدس که سابقه پنجاه تا صد ماه حضور در مناطق عملیاتی دارند عصر امروز میهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.

در این مراسم که در فضائی صمیمانه و معنوی برگزار شد تعدادی از این ایثارگران به بیان خاطرات خود از روزهای خون و حماسه پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی با تأکید بر اینکه سراسر دوران دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مملو از افتخار و سربلندی بوده است، تصریح کردند: ملت ایران در دفاع هشت ساله خود نشان داد که هیچگاه مایل به تجاوز و تعرض نیست اما اگر پای دفاع از هویت ملی و آرمانهای مقدس و والای این ملت به میان آید، ایستادگی او برای همه جهانیان درس آموز و الگو خواهد بود.

ایشان جنگ ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را جنگی دفاعی و در عین حال جنگی نابرابر خواندند و افزودند: در هشت سال دفاع مقدس، همه کانونهای قدرت بین المللی شرق و غرب در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و تبلیغی در مقابل ملت ایران صف آرائی کرده بودند و در واقع جنگ احزاب قدرتهای بین المللی با نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

رهبر انقلاب اسلامی پایان دفاع مقدس را نیز افتخارآمیز دانستند و با انتقاد از برخی بحث های بی اساس درباره پایان جنگ، خاطرنشان کردند: پیروزی مطلق جمهوری اسلامی ایران در پایان جنگ تحمیلی هشت ساله غیرقابل تردید است زیرا رژیم بعثی صدام که با پشتیبانی همه جانبه بین المللی برای ساقط کردن نظام اسلامی و تجزیه کشور وارد خاک ایران شده بود، در پایان جنگ، با دست خالی و تلفات انسانی بالا و خسارات فراوان از خاک کشور بیرون رانده شد، ضمن آنکه ملت ایران نیز در پایان این جنگ به قابلیت های بالا و غیرقابل تصوری رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به اقدامات هنری و ادبی انجام گرفته درخصوص خاطرات، ظرافتها و درخشندگی های دفاع مقدس افزودند: کارهای انجام گرفته در این بخش در مقابل حجم کارهایی که باید انجام شود، کم است زیرا دوران جنگ همواره یکی از مقاطع حساس و درس آموز تاریخ ملتها است بنابراین باید با کار تخصصی، هنری و عالمانه خاطرات دوران دفاع مقدس از همه کسانی که اطلاعات و سخنی در این خصوص دارند، جمع آوری و ثبت شود.

در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.