سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی

این وبلاگ در مورد سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی است.

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت افتتاح چهارمین دوره مجلس خبرگان

سلام،

عنوان اصلی:

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت افتتاح چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری(1385/12/01)

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت افتتاح چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیامی صادر کردند .

متن پیام که توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تشکیل چهارمین دوره ی مجلس خبرگان، گام موفق دیگری است که ملت بزرگ ایران در استمرار موفقیت در جبهه های گوناگون، برداشته و با حضور قاطع خود در سالی که به نام پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله مزین است پیام روشنی به همه ی بدخواهان داده است.

این بیعت چندین باره ی مردم با نظام جمهوری اسلامی و وفاداری هوشمندانه و شجاعانه آنان به اصل مترقی ولایت فقیه، مسئولیت خطیر و سنگین منتخبان معتمد آنان یعنی اعضا محترم این مجلس معظم و نیز مسئولان نظام در رده های گوناگون را به آنان یادآوری می کند و الطاف و تأییدات الهی را در پیمودن مسیر حیاتی این نظام در برابر آن مجسم می سازد.

الگوی نوین مردمسالاری دینی، راه جدیدی را به بشریت ارائه کرده است که زندگی انسان در آن، از آفات نظامهای بنا شده بر استبداد فردی و حزبی یا برآمده از نفوذ زرسالاران و چپاولگران، و از غرقه شدن در وادی مادیگری و اباحیگری و دور افتادن از معنویت، مبرا گردد، و تقابل و تضاد خداپرستی با مردم گرایی را در عمل تخطئه کند.

هرگز انتظار نبوده است که نظامهای مبتنی بر زر و زور و قدرتهای مستکبر و باندهای تحکم و استثمار، در برابر این پدیده بی تفاوت بمانند و با آن ستیزه نکنند. این الگوی نوین، در رشد خود و در بقا و استحکام خود در دست یابی به هدفهای خود، حجتی قاطع بر ضد همه ی نظامهایی است که به نام انسان گرایی مردم را از خدا و معنویت بیگانه ساختند و با نام مردمسالاری انسانها را به شکلهای گوناگون در پنجه ی اقتدار خود فشردند.

توطئه های متراکم و پیوسته ی دشمنان نظام اسلامی پس از نومیدی از نابود کردن این نظام، همواره در جهت جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به آن هدفها و الگو شدن برای دیگر ملتهای مسلمان بوده است.

امروز و همیشه وظیفه ی اساسی مسئولان گوناگون جمهوری اسلامی آن است که در پیمودن مسیری که ملت ایران را به آن هدفهای والا می رساند، درنگ را جایز نشمرند و به حول و قوه ی الهی مسیری را که اسلام عزیز مشخص ساخته و در گفتار و رفتار امام راحل یگانه ی ما تجلی یافته و با فداکاری شهیدان و ایثارگران طراوت و صفا گرفته، دنبال کنند و به اذن الله آن هدفها را یکی پس از دیگری به دست آورند.

شاخص های اصلی این راه، پایبندی به تکلیف شرعی، شجاعت در اقدام، حزم و حکمت در تدبیر، و صداقت و وفاداری به مردم است و عدالت اجتماعی، سلامت اخلاقی، پیشرفت علمی، قدرت و ثروت ملی، از

جمله ی مهمترین هدفهای این نظام اسلامی است.

خدا را سپاس بی پایان می گوییم که کشور و ملت ما و مسئولان دلسوز در مدت نزدیک به سه دهه راههای دشواری را پیموده و از گردنه های خطرناکی به سلامت گذشته اند.

ادامه این مسیر نیز با همان ایمان و توکل و عزم راسخ پیمودنی است.

شرط مهم موفقیتهای آینده، وحدت کلمه و تلاش پرحوصله و اعتماد به وعده ی الهی است و در این صورت تحقق آرمانهای نظام اسلامی قطعی است، انشاءالله.

از خداوند متعال متضرعانه مسألت می کنم که مسئولان و همه ی ملت عزیز ایران را مشمول تفضلات و تأییدات خود قرار دهد و دعای مستجاب حضرت بقیه الله ارواحنا فداه را شامل حال گرداند.

لازم می دانم تشکرات فراوان خود را از اعضای محترم دوره ی پیشین مجلس خبرگان ابراز دارم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله

سیدعلی خامنه ای

30/بهمن ماه / 1385

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد