X
تبلیغات
رایتل
پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386

سلام،

دیدار رؤسا و اساتید دانشگاههای استان خراسان رضوی - لزوم حرکت مصمم در جهت ارتقای علمی کشور(1386/02/25)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که به مشهد مقدس سفر کرده اند

صبح امروز در دانشگاه فردوسی حضور یافتند و با استادان این دانشگاه دیدار و گفتگو

کردند.

مقام معظم رهبری در جمع رؤسای دانشگاهها، اعضای هیأت علمی و استادان دانشگاههای

استان خراسان رضوی، نقش و رسالت دانشگاهها را در مسیر پیشرفت علمی کشور تعیین کننده

دانستند و تصریح کردند: امروز یکی از مهمترین مسائل برای حفظ هویت، استقلال، عزت و

آینده ملت ایران جدی گرفتن تحقیق علمی و حرکت مصمم و برنامه ریزی شده در جهت ارتقای

علمی کشور بدون اتلاف وقت است.

ایشان با اشاره به نقش عمده، حساس و حیاتی دانشگاهها در حرکت صحیح علمی کشور

افزودند: در دنیای امروز مبنای مناسبات و تحرکات بین المللی قدرت است و قدرت هر

کشور نیز ناشی از علم و توانمندی علمی آن کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه علم درون زا اقتدار بخش خواهد بود، خاطرنشان

کردند: علت اینکه در سالهای اخیر بر مسئله تولید علم و لزوم شکستن مرزهای علمی

تأکید شده، زمینه سازی برای علم درون زا و تولید بومی علم است، بنابراین باید نگاه

به دانشگاه، استاد و دانشجو بر مبنای چنین دیدگاهی باشد و تولید علم در سطح

دانشجویان و دانشگاهها جدی گرفته شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، استفاده از استادان با تجربه در کنار زمینه سازی جدی برای

ارتقای علمی دانشجویان جوان و مستعد دوره های تحصیلات تکمیلی را به منظور تربیت

استادان آینده ضروری برشمردند و افزودند: دانشگاهها باید از لحاظ تدریس به میدان

پرتحرک علمی و مباحثه دائم و تحقیق و پژوهش تبدیل شوند.

ایشان تقویت روحیه پرسشگری و تحقیق دائم را در میان دانشجویان، از وظایف مهم

مسئولان دانشگاهها و استادان دانستند و تأکید کردند: پیشرفت علمی کشور نیازمند نقشه

جامع حرکت علمی کشور و تعیین اولویتهای علمی و ارتباط آنها با نیازهای جامعه است و

این مهم باید به مطالبه ای عمومی در میان استادان و محققان دانشگاهها تبدیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی توجه بیش از پیش مدیریت دانشگاهها و استادان را به زمینه های

رشد علمی دانشجویان همچون کارگاههای آموزشی، اردوهای علمی و تشویق نوآوریهای علمی

یادآور شدند و افزودند: ارتباط صنعت و دانشگاهها نیز یکی از زمینه های مهم برای رشد

علمی محققان جوان است که این نیاز جدی خوشبختانه در دولت نهم برآورده شد و تأسیس

معاونت علمی از برکات این دولت است که می تواند کارهای مهم و مفیدی انجام دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش مسئولان به بودجه بخش

تحقیقات خاطرنشان کردند: مسئولان به ویژه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری باید

پیگیر این مسئله در دولت باشند زیرا امروز تحقیقات، موضوعی تجملاتی نیست بلکه امری

حیاتی است.

ایشان اقدامات انجام شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برای اسلامی کردن چهره

دانشگاهها را خوب ارزیابی کردند و افزودند: با وجود کارهای انجام شده، هنوز فاصله

با دانشگاه اسلامی مطلوب زیاد است.

ایشان همچنین ایجاد زمینه برای رقابتی شدن تحقیقات علمی و مقابله با انحصارات دولتی

را یکی دیگر از زمینه های رشد علمی کشور برشمردند و تصریح کردند: یکی از دستاوردهای

مهم اجرای صحیح سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، برداشتن موانع و شکستن انحصارها

خواهد بود.

در آغاز این دیدار آقایان دکتر علیرضا عاشوری رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر مسعود

ملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر حلمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد،

دکتر اسماعیل آیتی، دکترای مهندسی حمل و نقل و ترافیک و عضو هیأت علمی دانشکده

مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد – دکتر محمود فرهودی متخصص بیماریهای داخلی و رئیس

بیمارستان امام رضا (ع) و خانم دکتر فضلی بزاز استاد دانشکده داروسازی و دارای بیش

از چهل مقاله علمی در نشریات معتبر علمی داخلی و خارجی، به بیان دیدگاههای خود در

خصوص مسائل مختلف دانشگاهی و علمی پرداختند.

- ایجاد فضای رقابت سالم در عرصه تولید علم و تحقیق و پژوهش و جلوگیری از

انحصارگرایی، و نیز اجرای کامل سیاستهای اصل 44

- لزوم تصویب قانون منع نسخه برداری غیرمجاز از تولیدات علمی به منظور حمایت از

تولید علم

- ارتقای روحیه تحقیق و پژوهش در دانشگاهها

- نظارت جدی بر بنیه علمی مراکز دانشگاهی دولتی و غیردولتی به منظور حراست از حیثیت

علمی کشور

- اصلاح زیر ساخت های تحقیقاتی و توجه بیش از پیش به تحقیقات در علوم پایه

- ایجاد توازن در عرضه خدمات پزشکی با مسائل آموزشی و پژوهشی در دانشگاههای علوم

پزشکی

- لزوم توجه بیش از پیش به بودجه تحقیقاتی دانشگاهها

- افزایش سرانه سلامت در بودجه کشور

- و توجه جدی به اسلامی شدن دانشگاهها

مطالبی بود که این استادان در سخنان خود به آنها اشاره کردند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد: الگوی اسلامی-ایرانی تنها راه پیشرفت کشور(1386/02/25)
 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در جمع پرشور دانشجویان

دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان مهمی ضمن تبیین تفاوت دیدگاه مبانی غرب و اسلام نسبت

به انسان و وظایف فردی و اجتماعی او، لزوم بازشناسی الگوی توسعه و مدل مورد نیاز

برای پیشرفت کشور را مورد تأکید قرار دادند و تصریح کردند: پیشرفت کشور تنها بر

اساس الگوی اسلامی - ایرانی امکان پذیر است و مهمترین وظیفه نخبگان اعم از دانشگاهی

و حوزوی تنظیم نقشه جامع پیشرفت کشور براساس مبانی اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دو دیدگاه و گرایش غلط نسبت به تحول و پیشرفت

افزودند: یک دیدگاه مربوط به جریانی است که از نام توسعه و پیشرفت سوءاستفاده و تحت

این شعار زیبا، خیانتها و ظلم های فراوانی را در حق بشریت روا کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی، وابستگی کشور به غرب در دوران قاجار با عنوان پیشرفت، مقابله

جریان انگلیسی مشروطه با رهبران واقعی مشروطه تحت عنوان تحول خواهی، دیکتاتوری سیاه

رضا خان و حکومت استبدادی محمدرضا پهلوی با شعار ترقی و اصلاح، استعمار ملتها با

نام پیشرفت ملتها و ارمغان ناامنی و کشتار از جانب امریکا برای مردم عراق و

افغانستان با شعار پیشرفت، دنیای آزاد و دموکراسی را نمونه های بارزی از سوءاستفاده

از نام توسعه برشمردند و خاطرنشان کردند: دیدگاه غلط دوم نسبت به پیشرفت، جریانی

است که با هرگونه تحول و نوآوری مخالفت می کند.

ایشان با تأکید بر اینکه بحث درخصوص الگوی پیشرفت به معنای تصمیم برای شروع پیشرفت

در ایران نیست افزودند: ملت ایران از سالها قبل و با آغاز نهضت اسلامی مسیر پیشرفت

خود را آغاز کرده است و تشکیل نظام اسلامی در ایران بزرگترین و شگفت آورترین تحول و

پیشرفت در ایران بود زیرا یک حکومت کودتایی، مستبد و موروثی به یک حکومت مردمی

واقعی تبدیل شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفتهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی بهت

آور ملت ایران در 27 سال گذشته و قرار گرفتن ایران از لحاظ رشد علمی در درجات اول

دنیا تأکید کردند: البته این به معنای نادیده گرفتن عقب ماندگی های تاریخی نیست ولی

سرعت حرکت علمی در ایران شتاب زیادی گرفته به گونه ای که امروز پیچیده ترین

فناوریها به دست توانای دانشمند جوان ایرانی طراحی و ساخته می شود.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان علت طرح لزوم بازشناسی الگوی پیشرفت کشور خاطرنشان

کردند: هدف از تعریف شفاف و ضابطه مند از مدل پیشرفت، ایجاد یک باور همگانی در میان

نخبگان و عامه مردم درخصوص ضرورت تعیین الگوی صحیح توسعه است.

ایشان در همین زمینه افزودند: غربیها در تبلیغات خود، اینگونه القاء کرده اند که

توسعه و پیشرفت مساوی با غربی شدن است و متأسفانه برخی از کارگزاران و نخبگان کشور

نیز مدل پیشرفت را صرفاً یک مدل غربی می دانند که این

مسئله ای غلط و خطرناک است.

ایشان شکستن این طلسم را یک وظیفه مهم برشمردند و تصریح کردند: به طور قاطع می گویم

الگوی غرب برای توسعه یک الگوی ناموفق است زیرا با وجود دستیابی کشورهای غربی به

ثروت و قدرت، ارزشهای انسانی و معنویت در این جوامع از بین رفته اند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه تنظیم الگوی پیشرفت کشور براساس الگوی

اسلامی – ایرانی یک مسئله حیاتی است خاطرنشان کردند: اگر این الگوی اسلامی – ایرانی

در مرحله عمل به اجرا گذاشته شود، قطعاً به الگوی مورد استفاده کشورهای دیگر تبدیل

خواهد شد همانگونه که بسیاری از کارها و موفقیت های ملت و کشور ایران برای دیگر

کشورها و ملتها الگو شده است.

رهبر انقلاب اسلامی، دلیل به نتیجه نرسیدن مدل توسعه غربی در نظام اسلامی را ماهیت

متفاوت مبانی دیدگاه اسلام و غرب نسبت به پیشرفت و جایگاه انسان در این پیشرفت

دانستند و افزودند: در دیدگاه غرب، پیشرفت مادی، و محور آن سود مادی است بنابراین

در چنین دیدگاهی اخلاق و معنویت می تواند قربانی پیشرفت شود.

ایشان با تأکید بر اینکه در دیدگاه اسلام پیشرفت مادی هدف نیست بلکه وسیله ای برای

رشد و تعالی انسان است، خاطرنشان کردند: در جهان بینی اسلام، ثروت، قدرت و علم،

وسیله رشد انسان و زمینه ساز برقراری عدالت، حکومت حق، روابط انسانی در جامعه و

دنیای آباد هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به اختیار انسان برای پیمودن مسیر خودپرستی تا

خداپرستی به منظور رسیدن به رستگاری در دیدگاه اسلام و مذموم بودن دلبستگی به دنیا

در این مسیر تأکید کردند: در عین حال اسلام از زوایه اجتماعی، وظیفه انسان را

مدیریت دنیا و استفاده از استعدادهای فراوان طبیعی برای آبادانی دنیا می داند.

رهبر انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت مبتنی بر معنویت، را مدل مطلوب توسعه دانستند و

خاطرنشان کردند: افرادی که در مراکز برنامه ریزی و علمی کشور درخصوص مسائل اصلی

همچون مسائل اقتصادی و سیاسی متمرکز هستند باید از الگوها و دستورالعمل های غربی

پرهیز کنند.

ایشان، استقلال ملت ایران را مثال زدنی خواندند و تأکید کردند: باید با پرهیز از

انفعال دربرابر حرکت قدرتمندان عالم، این استقلال در همه عرصه ها نشان داده شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب

اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس همواره در مقابل فشار تبلیغات دشمن مقاومت کرده

است، خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی، دشمن سخن از تحریم می گوید در حالیکه تحریم

مسئله جدیدی نیست زیرا ملت ایران همواره در تحریم قرار داشته و در عین حال پیشرفت

های علمی خود را در شرایط تحریم به دست آورده است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تقویت اعتماد به نفس ملی و همت، مجاهدت و اتحاد در

کشور زمینه ساز رسیدن به اهداف والا است.

ایشان همچنین دانشجویان را به نقد منصفانه و نقدپذیری متواضعانه و تحمل و مدارای

سیاسی در محیط های دانشگاهی، لزوم حفظ اصول و روحیه آرمانگرایی در میان دانشجویان و

پرهیز از محافظه کاری، و توجه بیش از پیش به تحقیق، پژوهش و تعمیق علمی و خودسازی

اعتقادی و عملی و جدی گرفتن ورزش توصیه کردند.

در ابتدای این دیدار آقایان سعید رضایی دانشجوی مهندسی مکانیک و دارنده رتبه اول

کشوری در سومین جشنواره جوان خوارزمی _ سید جواد حسینی نژاد دانشجوی رشته دستیار

تخصصی مغز و اعصاب و دانشجوی نمونه سال 83 و 84 دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جواد

خدایی دانشجوی معماری و دارنده رتبه اول قرائت قرآن و اذان کشور، خانم عطیه

محمد‌زاده دانشجوی رشته پزشکی و عضو مرکز دانشجویی تحقیقات جراحی عروق و احسان

عظیمی دانشجوی رشته مهندسی برق و نماینده تشکلهای دانشجویی استان خراسان نظر خود را

درباره مسائل دانشجویی و دانشگاهها بیان کردند. این دانشجویان در سخنان خود بر این

موضوعات تاکید کردند:

- راه اندازی و تقویت مراکز علمی ترکیبی با همکاری حوزه و دانشگاه و ایجاد

پژوهشکده‌های فرهنگی در دانشگاهها

- استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای اجرایی شدن اصل 44

- انتقاد از فعال نبودن بنیاد نخبگان

- ضرورت ورود دانشجویان به عرصه تولید علم و پژوهش

- مطابق نبودن موضوعات پایان نامه های دانشجویی با نیازهای واقعی جامعه و تجدید نظر

در شاخصهای ارتقای علمی اساتید

- لزوم حضور موثر دانشجویان در تصمیمات فرهنگی دانشگاه‌ها

- انتقاد از کند بودن برخورد با مفاسد اقتصادی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیدار جمع کثیری از علماء، فضلا و روحانیون کشور - تبیین جایگاه و وظایف روحانیت(1386/02/26)
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه در جمع علما، فضلا، اساتید حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات و همچنین طلاب علوم دینی مشهد مقدس با اشاره به جایگاه و مسئولیت سنگین روحانیت در جامعه تصریح کردند: روحانیت در دویست سال اخیر در مرکز اصلی همه تحرکات ضد استعماری و ضد سلطه بیگانه قرار داشته و امروز نیز مهمترین وظیفه روحانیت و حوزه‌های علمیه شناخت نیازهای زمانه، مجهز شدن به سلاح علمی روز و استدلال و برهان قوی، حفظ استقلال خود، تقویت ارتباط رو در رو با آحاد مردم، فهم سیاسی صحیح، شناخت به موقع خطرات و ایستادگی در مقابل انحرافها، بدعتها و خرافه‌ها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به آماج سنگین دشمنی‌ها با ارزش‌های امام و انقلاب در طول 27 سال گذشته افزودند: علیرغم همه این دشمنی‌ها، امروز ارزش‌های انقلاب و امام راحل (ره) سخن اول و حرف رایج در جامعه است و دولت نیز صریحاً و علناً به این ارزش‌ها افتخار می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی، علت خوشحالی برخی محافل داخلی از طرح بحث مذاکره با آمریکا را به دلیل تصور آنها مبنی بر فاصله گرفتن از ارزش‌های امام خمینی (ره) و انقلاب دانستند و تصریح کردند: کسانی که تصور می‌کنند جمهوری اسلامی ایران سیاست مستحکم، منطقی و صد در صد قابل دفاع خود را در نفی مذاکره و ارتباط با آمریکا، تغییر می‌دهد، سخت در اشتباه هستند.

ایشان افزودند: چگونه می‌توان با دولت مستکبر، زورگو، توسعه طلب و استثمارگر آمریکا آن هم در دوره دولتمردان گستاخ، بی‌ادب و مدعی فعلی گفت و گو کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بحث های مربوط به مذاکره نمایندگان ایران و امریکا در خصوص عراق خاطرنشان کردند: به دلیل این که آمریکا به عنوان دولت اشغالگر به وظایف خود در برقراری امنیت در عراق عمل نمی‌کند و دست دولت این کشور را بسته و برای سرنگونی آن، تلاش و از تروریست‌ها نیز حمایت می‌کند، وزارت امور خارجه به درخواست دولت عراق تصمیم گرفت در یک گفت و گوی رو در رو با امریکایی‌ها، مسئولیت و وظایف آنان را در قبال امنیت عراق یادآوری و با آنها اتمام حجت کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این گفت و گو در واقع همان گفت و گویی است که قرار بود اوایل سال گذشته انجام شود، ولی آمریکایی‌ها بد ادایی کردند، اما این بار برای این گفت و گو درخواست کتبی داده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها می‌گویند به غیر از موضوع عراق، در مورد مسئله دیگری مذاکره نخواهد شد، اما ما به آنها می‌گوییم حتی موضوع عراق هم به شما ربطی ندارد و گفت و گو فقط در مورد وظیفه اشغالگران در قبال امنیت عراق است.

ایشان تصریح کردند: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عدم مذاکره و ارتباط با آمریکا تا هنگامی که سیاست‌های این دولت استکباری تغییر نکند، به قوت خود باقی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از این دیدار جایگاه و شأن روحانی و عالم دینی را ادامه شأن انبیاء و افتخار بزرگی برای روحانیت دانستند و افزودند:مسئولیت چنین جایگاهی قطعاً همطراز مسئولیت انبیاء است و علمای دین و روحانیت باید همان وظایف را که در جهت اقامه قسط و عدل در جامعه بوده است با قبول سختی‌های آن، انجام دهند.

ایشان طرفداری همیشگی روحانیت از محرومان و مستضعفان و ملجا مظلومان بودن را یکی از ویژگی‌های مهم روحانیت خواندند و خاطرنشان کردند: پدیده مهم دیگری که در طول دو قرن اخیر در روحانیت مشهود است، حضور علمای دین در رهبری و اتاق فکر تحرکات ضد استعماری و ضد بیگانه است که از فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو آغاز می‌شود و تا ایستادگی علمای مجاهد در مقابل جریان انگلیسی مشروطه، مقابله مدرس با قراردادهای استعماری و حکومت مستبد رضاخان، نقش آیت‌الله کاشانی در جریان ملی شدن صنعت نفت و نقش امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع بزرگ در رهبری انقلاب اسلامی ادامه می‌یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع نتیجه مجاهدت روحانیت و عمل به مسئولیت سنگین خود در طول تاریخ بود که امام خمینی (ره)، توانست با استفاده از این ذخیره ارزشمند و پشتوانه مردمی، بزرگترین تحول تاریخی را در ایران به وجود آورد.

رهبر انقلاب اسلامی، وجهه مردمی علماء و روحانیت را به دلیل علم و پارسایی آنان دانستند و خاطرنشان کردند: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز روحانیت، پاسخگویی به نیازهای زمان است که در هر دوره‌ای با شناخت صحیح نیازهای جامعه، پاسخ مناسب به آن را داده‌اند.

ایشان، لازمه حفظ جایگاه و شأن روحانیت را، حفظ استقلال آن بیان کردند و افزودند: اگر چه در دوره کنونی همسو بودن روحانیت با حکومت یک نعمت است اما روحانیت و حوزه‌ها باید استقلال و نقش خود را بعنوان یک راهنما و مرشد حفظ کنند و هر جا که لازم بود، یک منتقد دلسوز و غیرمدعی باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم شناخت بموقع خطرات را یک وظیفه ضروری برای روحانیت خواندند و با تاکید بر لزوم تغییر نکردن عرصه حضور روحانیت خاطر نشان کردند: عرصه حضور روحانیت، مسجد و منبر و مواجهه رو در رو با مردم است و روحانیت نباید از این عرصه جدا شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از ضروریات مهم حوزه‌های علمیه را مجهز شدن به سلاح علمی روز برشمردند و افزودند: این سلاح، همان استدلال و برهان قوی و منطقی است که باید با این استدلال، نادرست بودن شیوه عقل گرایی تجربی در دنیای امروز را نشان داد ضمن آنکه مسایل دینی و فقهی نیز باید با برهان مناسب برای مخاطبان و جوانان بیان شوند.

ایشان جمع علم، دین و پارسایی در حوزه‌های علمیه را منشا یک هویت بی نظیر در حوزه‌ها دانستند و باتاکید بر اینکه محور اصلی در حوزه، طلبه است ، خاطر نشان کردند: از جمله ویژگی‌های بارز حوزه‌های علمیه، عشق، احترام و خضوع شاگرد به‌استاد و در عین حال جسارت علمی شاگر در مباحث علمی در مقابل استاد است.

رهبر انقلاب اسلامی، تدریس و تعلیم همزمان را از دیگر ویژگی‌های حوزه‌های علمیه برشمردند و بر لزوم تحول صحیح در مسایل آموزشی و متون درسی حوزه‌ها تاکید کردند.

ایشان همچنین با اشاره به قدمت تاریخی و عظمت حوزه علمیه مشهد و علمای بزرگی که در آن حضور داشته‌اند، تاکید کردند: حوزه علمیه مشهد بعد از حوزه علمیه قم، دومین حوزه و یکی از مراکز عمده حوزه‌های شرق کشور است و باید نحله‌های فکری و معرفتی این حوزه تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند.

در ابتدای این دیدار که در رواق امام خمینی (ره) در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سابقه درخشان علمی و قدمت حوزه علمیه مشهد گفت: این حوزه علمیه اکنون نیز با بهره‌مندی از علما و اساتید بزرگ رسالت خود را در تربیب طلاب و زمینه‌سازی برای شکوفا شدن استعداد‌ها انجام می‌دهد.

وی با اشاره به همکاری خوب مدیریت حوزه علمیه مشهد و اساتید خاطرنشان کرد: سیاست آموزشی و پژوهشی این حوزه استفاده از انسانهای خوش‌فکر و عالم برای برنامه‌ریزی مناسب آموزشی و در نهایت تولید علم است.